Måndag

Har en sån där dag när man inte får något gjort, eller jag har gjort några vettiga saker, skickat mail som jag borde gjort för länge sen, lagat mat (återkommer till det) och gått en promenix med käraste Ida! Men att läsa de där hurvliga artiklarna eller att dammsuga som ju för övrigt går såå fort, det vill sig bara inte...

Har gjort en av mina favvo rätter idag, en som jag har konstruerat alldelens själv och har fått följa med i några år... nu låter det som att jag ska delge nåt superavancerat recept, men så funkar inte min matlagning ;)

Jag gör en pytt i ugnen som består av stänger/klyftor gjorda av;
Potatis
Palsternacka
Morötter
Rödlök
Vitlök
eller vad man har hemma, rödbetor är supergott i, men det äter jag bara när jag hittar dom i mammas trädgårdsland!

Sen klipper jag på bacon och strör över lite fetaost och peppar efter behag!

Har aldrig samma tid eller ugnsvärme, det får man prova sig fram.. 175 grader skulle jag tippa, det blev bra idag iallafall.  Slänger med en bild av mitt senaste skoinköp

 

Inte bara råfräscha utan utomordentligt sköna oxå!

Ska försöka sno ihop lite bilder ifrån helgen att lägga ut sen, det var sååå roligt tillsammans med rackarns många andra 85:or..

/AnnaHildurKristinaFagerman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0