Tvättarmorgon

Jag tycker faktiskt om att tvätta, jag tycker om att vika om kläderna i garderoben varje gång innan jag lägger in rena.. ibland har jag tillåme färgskala, inte typiskt mig att ha saker i ordning, jag vet, men med tvätt är det nåt annat..
Jag började tvätta själv när jag var ungefär 14 år, mamma var hos min bror Erik i några månader (kändes det som iaf) och jag hade inget val, sen fortsatte jag med det. Insåg nog ganska snabbt att om jag tvättade så kunde jag ju själv se till att favoritkläderna alltid var rena :)
Som sagt är jag ganska noga, även vad  gällande tvättgrader, färgsortering, tvättmedel och sånt.. så när man ska sätta igång sina vita lakan och inser att hela paketet med Skona VITtvätt verkar vara helt poff försvunnet, då blir man rödhårig och det kokar i öronen! OKEJ om någon nallar lite ur mitt tvättmedel, men va fan, hela kartongen kan ju inte ha försvunnit, och nej, jag tog inte med mig den tillbaka in i lägenheten.. jag rymmer den ändå inte på nåt bra ställe här!
STÖRT!

Klockan tolv ska jag gå och klippa till luggen, hög tid! När jag är klar anländer bästa lillasyster med bussen, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0